niedziela, 10 lipca 2011

Szalik na drutach - wzór ażurowy "Dziurki".




















Pomiędzy przymusowym chodzeniem do pracy, maniakalnym czytaniem kilku książek na raz, oglądaniem wszelkiego rodzaju filmów, nałogowym słuchaniem muzyki, sporadycznym wypadem gdzieś na koncert, upieczeniem ciasta z nowego lub sprawdzonego przepisu, oderwaniem się od laptopa i Worda, w którym przelewam moje jakże mądre myśli, spotykaniem się z przyjaciółmi i między spaniem, gotowaniem, jedzeniem, piciem, sprzątaniem, spacerowaniem, jeżdżeniem na rowerze, graniem w tenisa, ping-ponga lub siatkówkę  - oddaję się mojej pasji – dzierganiu na drutach.
 Może nie jestem w tym najlepsza i ostatnio uzależniona tylko od dziergania szalików (chyba ogólnie jestem uzależniona od szalików), ale dziergając  odrywam się od wszelkich obowiązków i oczyszczam myśli od wszystkich problemów. Ostatnio z moich drutów schodzi trochę rzeczy, między innymi szaliczek dla pewnej osóbki, z efektu końcowego jestem w sumie zadowolona, „pewna osóbka” również. Już mam w planie wydzierganie dla siebie z tego wzoru chusty o większych dziurkach, muszę jednak najpierw zmodyfikować wzór.



Włóczka Kotek druty 4,5 aby dziurki były widoczne, robiło się bardzo szybko, bo wzór prosty i druty grube. Gdyby nie fakt, że w międzyczasie robię 1001 różnych rzeczy to ukończyłabym go w jeden wieczór.  Włóczka to 100% akrylu, więc na końcu tylko gotowy wyrób prasuję lekko na lewej stronie żelazkiem nastawionym na sztuczny materiał. A ponieważ ucząc się czy raczej przypominając sobie dzierganie spędziłam dużo czasu na różnych stronach i blogach polsko oraz anglojęzycznych i zawsze byłam bardzo wdzięczna osobom dzielącym się wzorami to i ja się podzielę, może akurat zajrzy tutaj ktoś w potrzebie. Schemat wzoru to 3n+3:

4 komentarze:

  1. śliczny :) ja czekam na mitenki :)pamiętasz pudrowy róż ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam pamiętam, zbieram zamówienia - bolerko na ślub, berecik i twoje mitenki, ale najpierw muszę jeszcze poćwiczyć, czyli pomęczyć szaliki i chusty, potem będą rękawiczki i czapki do kompletu a potem biorę się ostro za zamówienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. o mój szaliczek a gdzie reszta prac, czemu nie jest umieszczona z tego co widziałam zrobiłaś już przynajmniej 3 szaliki i 2 pary mintenek czy jak to sie tam nazywa:)

    OdpowiedzUsuń